У шлюбі маємо доповнювати один одного. Як це зробити на практиці?
06.04.2021
Коли ми як християни думаємо про ідеальний шлюб, то не повинні виходити тільки з романтичних комедій. Але одне ми можемо взяти точно: ми повинні мати можливість подивитися дружині чи чоловікові в очі і сказати: «Ти доповнюєш мене».
«Тоді Господь Бог навів глибокий сон на чоловіка, і коли він заснув, узяв одне з його ребер і затулив те місце тілом» (Буття 2:21). Тобто в Адама було щось взято для того, щоб він міг з великим благоволінням прийняти частину самого себе. А також побачити себе, який до цього був лише наполовину завершеним, цілісним у своїй дружині
Ця повнота чоловіка і дружини є причиною, чому апостол Павло міг сказати, що любити свого чоловіка ― любити самого себе: «Так і чоловіки повинні любити своїх жінок, як свої тіла; бо хто любить свою жінку, себе самого любить» (Ефесян 5:28). Насправді двоє стають одним, а це значить набагато більше, ніж тільки прояв романтичних почуттів. Це означає, що вони стають однією плоттю.
Жити разом як одне ціле
Павло пише:
«Так і чоловіки повинні любити своїх жінок, як свої тіла; бо хто любить свою жінку, себе самого любить. Ніхто ж ніколи не ненавидів свого тіла, навпаки, він його годує і піклується ним, як і Христос Церквою, бо ми – члени тіла його. Тим то покине чоловік свого батька і свою матір, і пристане до своєї жінки, і вони обоє будуть одне тіло. Це велика тайна, а я говорю про Христа і Церкву.»(Ефесян 5: 28-32).
Що значить жити як одне ціле?
Одне тіло
Щоб зрозуміти це єдність, ми повинні побачити, як воно простежується ще з Буття 2: 21-24. Єдність одного тіла. Спочатку Бог створив Адама, але Адаму чогось не вистачало: «Не добре чоловікові бути самому». Навіть серед тварин «не знайшлося йому помічника» (Буття 2:18, 20). Отже, Бог створив відповідного помічника для Адама, і взяв це з тіла самого Адама (1 Коринтян 11: 8).
Коли Адам побачив Єву, він сказав: «Це справді кість від моїх костей і тіло від мого тіла. Вона зватиметься жінкою, бо її взято від чоловіка» (Буття 2:23). Отже, в Святому Письмі сказано, що саме з цієї причини «покине чоловік свого батька та матір свою, і пристане до своєї жінки, і стануть вони одним тілом»(Буття 2: 23-24; Ефесян 5:31). Оскільки вони одна плоть, то повинні стати одним тілом.
Одна місія
Єдність у шлюбі створює єдність у покликанні. Адаму було дано початкове покликання ― плодитися і розмножуватися, наповнювати землю і володарювати над нею, і це те, що він не зміг зробити в одноосібно (Буття 1:28; 2:18). Тому, для чоловіка була створена жінка (1 Коринтян 11: 9). На відміну від творінь, які існували, тільки жінка була відповідною помічницею для цієї роботи (Буття 2:20).
Один союз
Біблійна єдність вимагає, щоб людина відійшла з інших спільнот, зокрема, від батьків. Псалом 44 пояснює це так, що повинно бути приєднання до нового будинку: «Слухай, дочко, глянь, прихили твоє вухо і забудь народ твій і дім батька твого. І цар жадатиме краси твоєї, бо він ― твій пан, і йому кланяйся» (Псалом 45 (44): 11-12). Це говорить нам про те, що шлюбний союз відрізняється від розширених родових общин або спільнот. Починаються нові стосунки між головою і тілом. Таким чином, подружжя є основним цивільним інститутом. Це одна плоть.
Одна обітниця
Третє значення біблійного єдності ― сталість. Сам Ісус встановлює цей зв’язок: «Так що вони не будуть більше двоє, лиш одне тіло. Що, отже, Бог получив, людина хай не розлучає» (Матея 19:6). Навіть для християн і церков, які визнають певні підстави для розлучення, розлучення ― це завжди трагедія, тому що він розриває тіло. Як і смерть, розлучення розділяє на дві частини, що належать один одному. Християни одружуються з обітницею на все життя і роблять все можливе, щоб шлюб тривав до кінця.
Одна любов
Шлюб ― це союз однієї плоті, є логіка любові. Як Павло говорить в Ефесян 5:28, любити чоловіка ― це любити себе. Ось чому так трагічно ненавидіти свого чоловіка чи дружину. Насправді це форма ненависті до себе. Жорстоке поводження з дружиною ― це насильство над собою. Зневажати чоловіка ― значить зневажати себе.
Проблеми, з якими стикаються пари, які живуть як одна плоть
Я думаю, багато, якщо не більшість, християн сказали б, що біблійна картина шлюбу дійсно приваблива. Це надихає. Але тоді чому це так складно?
Перша відповідь ― це, звичайно, гріх. Єдині кандидати на вступ до шлюбу ― грішники, і у них буде додатковий недолік в тому, що вони будуть жити поруч із іншими грішниками, працювати на інших грішників і дружити з ними. Окрім усього, гріховні і злі сили будуть турбувати і завдавати страждання, а також нападати на них впродовж усього життя. Життя на землі ― це боротьба: ««Чи ж то життя людини на землі не служба? Чи ж не як дні поденника, дні його?» (Іова 7:1), а наші шлюби існують тільки на землі.
Є певні і передбачувані проблеми, пов’язані з життям пари як єдиного цілого. Всі хороші консультанти з питань шлюбу знають, що потрібно говорити про проблеми, пов’язані з грошима і розширеної родиною. Вони попереджають про небезпеку занадто багато працювати або про те, щоб не проводити занадто багато часу з друзями або займаючись хобі. Це передбачувані небезпеки, і вони цілком реальні. Але кожна з них насправді повертається до питання про ідентичність: як ми собі уявляємо, що таке шлюб, і хто, як ми думаємо, ми такі.
Батьківські вплив
Вплив батьків, безумовно, зберігається після того, як пара одружується, але біблійне вчення про єдність шлюбу ясно говорить про те, що влада батьків повинна закінчитися, коли чоловік і жінка одружуються. Чоловік і дружина повинні продовжувати шанувати і поважати батьків і родичів, але вони також повинні відокремитися від них. Розширена сім’я не повинна ставати між чоловіком і дружиною або намагатися налаштовувати їх один проти одного. Таку пораду легше дати, ніж застосувати, але все починається з розуміння одиничності шлюбу. Чоловік і дружина ―це окрема сім’я.
Гроші
Те, як ми дивимося на гроші, залежить від нашого мислення. У шлюбі відбувається поділ, коли один партнер починає витрачати гроші, не звертаючи уваги на потреби іншого, і це відбувається тому, що вони все ще думають про гроші, як про щось «моє» і «твоє». А насправді гроші і речі тепер стали «наші» ― все в родині тепер спільне.
Робота
Щось подібне відбувається і з зобов’язаннями. В сучасному світі, особливо з порушенням чітких меж між робочим і неробочим часом, люди працюють довше, ніж будь-коли раніше. Завдяки своїм смартфонам вони працюють, навіть коли їдять, гуляють у парку і коли повинні спати. Але такий стиль роботи руйнує шлюб.
Біблійна єдність шлюбу означає, що шлюб ― понад усе. Християни повинні розуміти свою «роботу» як розширення і застосування культурних повноважень сім’ї, як один зі способів спільного множення, наповнення землі і заволодіння нею. Фактично це означає, що наша робота повинна підтримувати основну (і більш важливу) роботу нашого шлюбу і сім’ї. Якщо наша робота шкодить сім’ї, то вона шкодить нашому власному тілу.
Друзі
Нарешті, поговоримо про друзів. Хоча у чоловіків і жінок, природно, будуть свої друзі, і, як правило, вони будуть сильно відрізнятися, кордони все ж потрібно прокреслити чіткіше. Ми ніколи не залишаємося «одні» з друзями, але завжди є частиною нашого тіла. Таким чином, чим ми займаємося з друзями і скільки ми приділяємо цьому часу, повинно бути корисно і для нашого чоловіка, добре як для голови, так і для тіла.
Шлюб, якого ми всі бажаємо
Таке розуміння шлюбу є християнським, тому що воно виходить зі Слова Божого, і навіть більше того, воно християнське, тому що свідчить про Христа. У ньому живе самовіддана любов, яку Христос проявив до церкви (Ефесян 5: 25-27). Одружитися як християни ― вступити в життя вмирання для себе. Ані чоловік, ані дружина не можуть ставити власні бажання на перше місце. Вони повинні служити один одному і навчитися радіти в радощах свого коханого. Насправді, вони повинні розуміти, що процвітатимуть тільки якщо чоловік і дружина будуть зростати і процвітати. Вони отримають славу від слави своєї другої половини.
Християнський шлюб також свідчить про спілкування вірних із Христом. Усі благословення Христа тепер належать нам через союз із Ним (1 Коринтян 3: 21-23; Ефесян 1: 3). Ми настільки тісно ототожнені з Христом, що можемо сказати: «вже не я живу, але Христос живе в мені» (Галатів 2:20). Коли чоловік любить свою дружину, як Христос полюбив Церкву, і коли дружина підпорядковується чоловікові як Господу, тоді вони ― жива ілюстрація всього Христа.
Такий шлюб вказує на той великий шлюб в кінці історії: «І побачив я місто святе, Єрусалим новий, що сходить з неба від Бога, приготований, мов наречена, прикрашена для мужа свого» (Одкровення 21: 2). Це вказує на великий шлюб, у якому всі ми, омиті і без єдиного плями і гріха, постанемо перед нашим вічним чоловіком в пишноті.
Це і є той шлюб, що знаходиться за межами навіть кращих земних шлюбів, якого ми всі так бажаємо.
Джерело: ДивенСвіт
Останні новини
Сьогодні вся наша Батьківщина Україна з радістю переживає таємницю Христового народження. Одне з найбільших християнських свят відкриває нам близькість Бога...
У суботу, 13 грудня, у Відпустовому центрі блаженного священномученика Симеона Лукача в селі Старуня відбулися заходи з нагоди 14-ї річниці...
У суботу, 29 листопада у Старуні численні паломники знову зібралися разому, щоб у спільній молитві просити в Господа миру та...
Протягом останніх трьох років перша п’ятниця місяця у Старуні стає днем особливої молитви. Саме цього дня учасниці спільноти «Матері в...
Кожного місяця прикарпатське село Старуня, що на Богородчанщині, стає центром молитви для тисяч паломників, які приїжджають сюди, щоб занести свою...
Матері з усього Прикарпаття обʼєдналися в молитві, щоб піднести до неба спільне прохання — про мир, перемогу, долю своїх дітей...